۱۳۸۸ اسفند ۲۹, شنبه

پیام نوروزی موسوی


پیام نوروزی موسوى: حق عقب گرد نداريم، همه باید به قانون برگردند
رهنورد: جنبش سبز یک جنبش تحول خواه و آزادی خواه است
میرحسین موسوی با انتشار پيام نوروزى خود به ملت ايران براى نخستين بار ایرانیان را با دريافت دوگونه پيام شروع سال شمسى از درون كادر رهبرى سه دهه اخير ايران مواجه كرد.
موسوى در اين پیام كه بطور ویدئویی ضبط و در روز جمعه 19 مارس منتشر شد، خطاب به ملت ایران تاكيد كرد كه سال جديد ايرانى، "سال ۸۹ را سال استقامت و پایداری بر مطالبات برحق و قانونی ملت ایران" مى داند.

وى ابراز عقيده كرد كه "حق عقب کشیدن و عقب‌گرد در ارتباط با این مطالبات را نداریم و آن
را خیانت به ملت و اسلام، خون شهدا می‌دانیم".

نخست وزير دوران آيت الله خمينى با احترام و ابراز علاقه به آن بخش از ايرانيان كه در خارج از اين كشور زندگى مى كنند اشاره كرد و گفت:
"ملت ما به هم پیوسته هستند و این از برکات جنبش سبز است. دامنه این جنبش آنچنان فرا رفته است که در آن سوی دنیا مردم خود را وابسته به هویت عمیق ایرانی می‌دانند و برای انقلاب و عظمت و پیشرفت کشور زحمت می‌کشند و سعی می‌کنند در سرنوشت کشور و میهن خود مشارکت داشته باشند".

این نامزد انتخابات رياست جمهورى اخير ايران كه هوادارانش او را "پیروز واقعی انتخابات" می دانند اظهارداشت: "ما این قانون اساسی را در میان امواج خون شهدا به دست آوردیم و نمی‌توانیم آن را راحت از دست بدهیم و همه باید به آن بازگردند".

مهندس موسوى در پیام خود بطور گذرا از "اقشار، اقوام، قومیت‌ها، فرهنگ‌ها و جناح‌ها" در ایران یادکرد و خواستار أن شد كه "جنبش سبز" به ساير شهرستانها و استانها كشانده شود. او شمه اى از رويدادهاى انتخابات و پس از آن را از ديد خود بيان و بازگو کرد.

وی گفت: "وضعیتی که پیش آمد یک ذهنیت را برای مردم در مورد عدم مدیریت صحیح و اسلامی انتخابات شکل داد که ریشه بسیاری از اتفاقات در کشور شد" موسوی از واکنش و پاسخ حاکمیت ایران انتقاد کرد و آن را در خور ملت ندانست.

موسوی اظهار داشت: "قانون اساسی یک میثاق ملی است... مجموعه‌ای به هم پیوسته است و باطل کردن بخشی از آن یا تضعیف آن سایر بخش‌ها به مثابه بی‌معنا ساختن آن است".

وی گفت: "دوست می‌داشتم که علی‌رغم تمام مسائل و مشکلات یک کارآمدی را در نظام اجرایی برای حل مشکلات می‌دیدم ولی آن را نمی‌بینم. پیش‌بینی رشد اقتصادی در سال ۸۹، رشد بسیار کمی است معنای این روند در کنار کاهش سرمایه‌گذاری، بیکاری و فقر وسیع است... از طرف دیگر به دلیل نبود سیاست‌های روشن، ماجراجویی و بی‌تدبیری وضعیت پیرامونی ما، وضعیت خوبی نیست".

بخشی از پیام موسوی یادآور پیامهای خمینی در سال انقلاب 31 سال پیش ایران است آنجا که می گوید: "زندگی‌ها را ساده‌تر کنیم و با کم کردن تشریفات بیشتر به فکر مردم باشیم و بتوانیم مقدار زیادی از مشکلاتی که تصور می‌شود مردم با آن روبرو می‌شوند را کم کنیم. رسیدگی به خانواده شهدا و آسیب‌دیدگان و رفت و آمد با آنها، یقیناً هم موجب رضایت حضرت حق خواهد بود و هم باعث می‌شود نور امیدی بتابد".

وی ادامه می دهد: "ملت ایران، ملتی بزرگ، پیشرفته و متمدن است و درست نیست مثل یک ملت غیرمتمدن و نادان با آن برخورد شود و برای او تعیین تکلیف کنند. اجازه دهید افکار و اندیشه‌های ملت و اراده ملی آنان حضور تجلی یابد و یقیناً اسلامی خواهد بود و نتایجی خواهد داشت و ایران پیشرفته و آباد توأم با عدالت و آزادی را برای ما به ارمغان می‌آورد.نباید بترسیم، باید از پشت کردن به خواسته‌های ملت هراس داشته باشیم".

از سوى ديگر دکتر زهرا رهنورد همسر موسوی نیز به مناسبت نوروز در پیامی خطاب به مردم ایران گفت:"جنبش سبز یک جنبش تحول خواه و آزادی خواه است و پیش به سوی آرمان های بلند اسلامی دارد".

وی افزود: "در این آغاز سال می خواهیم که آزادی به سرزمین مان بازگردد ، این تحول حال است . می خواهیم قانون مداری که می توان گفت دویست سیصد سال است که انسان ها به شکل مدرن برای آن تلاش کرده اند مجددا بر سرزمین ما حاکم شود. تقلبات و شائبه ها کنار رود ، تبعیض در هر شکلی که هست چه تبعیض برای مسائل مادی ، طبقاتی ، اقتصادی ، فرهنگی و تبعیض در مورد مسائل زنان برطرف بشود".

پیام این چهره سرشناس اپوزیسیون داخلی ایران که خود شاعر و استاد دانشگاه است مملو از تعابیر ادبی و تمثیل و تشبیه بوده است. او در بخشی از پیام خود ازحافظ شیرازی نقل می کند: رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند * چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند- من ار چه در نظر یار خاکسار شدم * رقیب نیز چنین محترم نخواهد ماند - چو پرده دار به شمشیر میزند همه را * کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند.

رهنورد درپیامش بر احترام به آزادی های شخصی و فردی تاكيد كرده مى گوید: "معمولا حکومت های رسمی ایدئولوژیک به فرد حق نمی دهند که برای خود نظر و سلیقه داشته باشد اما جنبش سبز این را می خواهد". او بر تنوع نژادی و زبانی ایرانیان صحه می گذارد و می گوید که "ما باهم هستیم" و" ما بی شماریم".

رهنورد می افزاید: "جنبش سبز مجموعه ای از جنبش های زیر مجموعه ی خودش است ، جنبش کارگران ، جنبش معلمان ، جنبش زنان و جنبش های دیگر . و هم چنین مجموعه ای از گروه های مرجع است مثل گروه هنرمندان ، گروه ورزشکاران ، گروه هایی دیگری مثل طرفداران حقوق بشر که البته همه مان هستیم و در این طرفداری همه به نوعی هم پای هم هستیم".

۳۶ نظر:

  1. درود سیامک عزیز
    امیدوارم سال خوبی داشته باشی...سال خوبی همراه با نابودی دیکتاتور...
    به امید طلوع آزادی

    پاسخحذف
  2. پایندگی از آن ایران است و ایرانی میهن دوست
    (گلهای فراوان )

    من هم شمارو با افتخار لینک کردم

    پاسخحذف
  3. برو گمشو بیخودی موسوی رو به خودتون نچسبونید
    اهداف اون هیچ ربطی به شما نداره که نه خدارو قبول دارید و نه پیغمبرش رو نه کتابش رو
    برای رسیدن به اهداف کثیفتون از موسوی مایه نذارید فهمیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  4. شما وکیل موسوی هستی؟شاید هم نماینده خدا هستی
    این حرفها بهت نمیاد پس زیاد جوش نزن عزیزم

    پاسخحذف
  5. سلام هموطنم سال نوعت مبارک امیدوارم سال خوبی داشته باشی و همیشه سبز باشی

    دعای سر سفره هفت سین : خداوندا جنگ دیگری را با کشورهای همسایهمان صورت بده تا ما هم از امتیازاته جبهه رفتن برخوردار شویم و داراییهایمان با داراییهای خانواده ایثارگارو شهیدو جانباز برابر شود آنوقت در این کشور عدالت اجتماعی بر پا میشود و ما هم زندگیه راحت را تجربه میکنیم . آمین

    پاسخحذف
  6. محمد علی ابراهیمی۲ فروردین ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۸

    عید باستانی نوروز که در اصل برای مجوسیان بوده است امروزه به عنوان یک عید ملی قرار گرفته و با اداب حسنه ای که در ان جاری می شود مورد تایید اسلام قرار گرفته است ............
    ما عید نوروز را نه از ان جهت که عید مجوسیان خبیث است جشن می گیریم بلکه به خاطر ان که مورد تایید اسلام است و امروزه تبدیل به یک جشن ملی شده است عید قرار می دهیم .........
    امروزه ایرانیان عزیز در راس سفره هفت سین خود قران مجید را قرار می دهند و ان را مایه تبرک قرار می دهند ...........

    اکنون ما دسته ای از احادیث که مورد توافق می باشد را در مدح نوروز ذکر می کنیم ........



    ابراهيم كرخى مى گويد: از امام صادق(ع) پرسيدم كه: شخصى مزرعه اى دارد. روز مهرگان يا نوروز، هدايايى به او داده مى شود و قصد تقرّب جُستن به وى را ندارند [آيا بپذيرد؟ ]. فرمود: آيا نمازگزار هستند؟ گفتم: آرى. فرمود: بايد هديه آنان را بپذيرد و تلافى كند. به درستى كه رسول خدا فرمود: اگر برايم ران بُزى هديه آورند، مى پذيرم و اين، جزو ديندارى است و اگر كافر يا منافقى ران گاو يا گوسفندى برايم هديه آورد، نخواهم پذيرفت و اين هم جزو ديندارى است. خداوند، خوراك و دستاورد مشرك و منافق را براى ما روا نداشته است.




    براى على(ع) هديه نوروز آوردند. فرمود: «اين چيست؟». گفتند: اى اميرمؤمنان! امروز، نوروز است. فرمود: هر روزِ ما را نوروز سازيد .



    براى على(ع) فالوده هديه آوردند. فرمود: «اين چيست؟». گفتند امروز، نوروز است. فرمود: اگر مى توانيد، هر روز را نوروز سازيد [يعنى به خاطر خداوند، به يكديگر هديه بدهيد و به ديدار يكديگر برويد].




    امام صادق(ع) در روز نوروز فرمود: هنگامى كه نووز شد، غسل كن و لباس پاكيزه بپوش و خودت را خوشبو ساز و آن روز را روزه بدار. پس هنگامى كه نماز ظهر و عصر و نافله هاى آن را به جاى آوردى، نمازى چهار ركعتى بگزار كه در ركعت اوّل آن، سوره حمد و ده مرتبه سوره قدر را مى خوانى. در ركعت دوم آن، سوره حمد و ده مرتبه سوره كافرون را مى خوانى. در ركعت سوم آن، سوره حمد و ده مرتبه سوره توحيد را مى خوانى و در ركعت چهارم، سوره حمد را با سوره هاى فلق و ناس. پس از نماز هم سجده شكر مى گزارى و دعا مى كنى. [بدين ترتيب، ] گناهان پنجاه ساله‏ات بخشوده مى شود.



    امام صادق ( ع ) = آن گاه فرمود: «اى معلّى! روز نوروز، همان روز است كه خداوند از بندگان پيمان گرفت او را بپرستند و به او شرك نورزند، به پيامبران و حجت هايش بگروند و به امامان ايمان آورند. اين همان روز است كه خورشيد طلوع كرد، بادها وزيدن گرفت و گل هاى زمين روييدند. اين همان روزى است كه كشتى نوح(ع) بر ساحل جودى آرامش يافت و همان روزى است كه خداوند، گروهى چند هزار نفره را كه از ترس مرگ از خانه ها بيرون رفته بودند زنده ساخت، پس از آن كه آنان را ميرانده بود. اين، روز فرود جبرئيل بر پيامبر اسلام است و روزى است كه پيامبر(ص) امام على(ع) بر دوش گرفت تا بت هاى قريش را در مسجد الحرام شكست و در همين روز، ابراهيم، بت ها را شكست. اين همان روزى است كه پيامبر به يارانش دستور داد با على(ع) بيعت كنند و در همين روز، على را براى بيعت گرفتن از جنيان فرستاد. در همين روز، دومين بيعت با اميرالمؤمنين انجام شد. در همين روز بر نهروانيان پيروز شد و ذوالثديه (صاحب پستان) را به قتل رساند. در اين روز، قائم ما و صاحبان حكومتْ قيام كنند و در همين روز، قائم ما بر دجّال پيروز گردد و او را در زباله دان كوفه به دار آويزد. در هر روز نوروزى، ما آرزوى فرج داريم؛ چرا كه آن از روزهاى ما و شيعيان ماست. فارسيان، آن را گرامى داشتند و شما آن را ضايع كرديد.»


    00000000000000 موفق و موید باشید 0000000000000

    پاسخحذف
  7. محمد علی ابراهیمی۲ فروردین ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۹

    مقام معظم رهبری حفظه الله امسال را سال همت مضاعف کار مضاعف نامیدند .

    به امید پیروزی دائمی اسلام بر کفار و منافقین در سال 89 و به امید ظهور حضرت بقیه الله الاعظم ( عج )

    اسلام پیروز است
    کفر سرنگون است

    000000000000000000000000000000000000000000000

    پاسخحذف
  8. محمد علی برای آدم های تپلی مثل تو همت مضاعف کار مضاعف لازمه!!!
    ..............................
    عجب آدم ناشکری هستیا پس خامنه ای چی کاره است اگه امام زمان نیست پس کیه؟؟؟
    خدا به خیر بگذرونه!!!
    منم یه دعا بگم؟؟؟به امید آزادی ملت ایران !!! امیدوارم در سال 89 ایران آزادیش رو پس از 1400 سال ننگ و خفت و در بند بودن به دست بیاره!!!
    .............................
    به امید بیدار شدن ملت ایران از خواب غفلت!!!

    پاسخحذف
  9. اسلام نابود است!!!
    حقیقت پیروز است!!!
    زنده باد آزادی!!!
    زنده باد نسل کوروش کبیر!!!
    زنده باد ایران!!!

    پاسخحذف
  10. مقام معظم رهبری حفظه الله امسال را سال همت مضاعف کار مضاعف نامیدند .

    یعنی سانسور و فیلتر شدید سرکوب شدید خفقان بیشتر خونخواری بشتر دوروغگویی بیشتر بیت المال خوری بیشتر

    پاسخحذف
  11. مقام معظم رهبری حفظه الله امسال را سال همت مضاعف کار مضاعف نامیدند .
    یعنی سانسور و فیاتر بیشتر سرکوب و خفهقان بیشتر خونخواری بشتر دوروغگویی و بیت المال خوریه بیشتر

    پاسخحذف
  12. http://www.sampadia.com/forum/index.php?topic=19562.0

    پاسخحذف
  13. نوروز تمامی خلق قهرمان و مبارز ایران مبارک باد

    پاسخحذف
  14. زنده باد آزادی
    سال صبر و استقامت شادباش باد

    پاسخحذف
  15. کارنامه علی ابن ابیطالب و اعراب بیابانی در رکاب علی ابن ابیطالب بروزم
    (لطفا" آدرس از فیلتر باز شده من را در وبلاگتان ویرایش کنید.)

    پاسخحذف
  16. دوست گرامی این آدرس درست است به این آدرس بیآئید

    پاسخحذف
  17. سلام عمو جون...آپم بعد از مدتها

    پاسخحذف
  18. http://rahrovaneraheakbar-m7.blogspot.com/

    لینکش کن

    پاسخحذف
  19. http://rahrovaneraheakbar-m7.blogspot.com/

    لینکش کن

    پاسخحذف
  20. با درود دوست سبز اندیش
    وبلاگ سبز زیبایی دارید
    برای گسترس زنجیره اینترنتی سبز مایلم با شما دوست سبز اندیش و هر دوست سبز اندیش دیگری تبادل لینک داشته باشم اگر شما هم مایل هستید به وبلاگ سبز من سر بزنید و نظر دهید
    باسپاس- علی
    www.ghalam-eslahat.blogspot.com

    پاسخحذف
  21. ناسا قصد دارد کره زمین را جابجا کند
    بروزم

    پاسخحذف
  22. زادروز اشوزرتشت پیام آور پاکی و راستی فرخنده باد

    پاسخحذف
  23. محمد علی خر خامنه ای عکسهای قاتلان ندا ها و سهرابها را در وبلاگها و سایتها زده بودن من هم چند تاشو واست اینجا میذارم تا همکارانت را خوب ببینی و بشناسی که کثیفتر از صهیونیستیها شما و دولتتان است و بی غیرت ترو بی وجودتر از اسراییل دولت تو که امثال عبدلمالک ریگی را پرورش میدهد است


    http://www.fantastpic.com/images/48444411235702413374.jpg

    http://www.fantastpic.com/images/86646268035815860219.jpg

    http://www.fantastpic.com/images/91334210743654205147.jpg

    پاسخحذف
  24. بادرودبه پیام اور صلح ودوستی اشوزرتشت که هیچ گاه خواهان جنگ ونابودی نبود.

    سال 7032میترای اریای,3748 زرتشتی,2569شاهنشاهی و1389خورشیدی

    ودر ضمن باید خدمتتون عرض کنم نوروز باستانی از یادگاران زرتشتیان است و اورمزد را سپاس که این جشن هیچ ارتباطی به اسلام بدوی ندارد و خواهشا این جشنها را با این احادیث دروغین الوده نکنید.

    پاسخحذف
  25. گفتار نیک پندار نیک کردار نیک کمتر کسی بخاطر بیگانه به وطن خودش توهین میکنه ولی ابراهیمی اگه وطنفروشی دیگه اعلامش نکن

    پاسخحذف
  26. شیر زنان افتخار آفرین تاریخ ایران زمین ( قسمت 1 )
    (این زنهارو ما در ایران داشتیم بازهم مسلمانان و شیعیان و بچه بسیجی هابگویند طبق آیات قران و نظرات محمد رسول خدا و داماد محمد علی بن ابیطالب زنها ناقص العقل هستند)
    بروزم

    پاسخحذف
  27. معاصر ضد دین و خدا و علی در ایران
    (این مطلب کپی شده از روی مطلب وبلاگ نویش خوبمان مانی بهروز است بخصوص برای کسانی که آنرا ندیده و نخوانداند/در راه خردگرائی پیروز باشیم)
    بروزم

    پاسخحذف
  28. فقط در ایران
    فقط در ایران ِکه بعد از مراسم ازدواج به عروس و داماد به جای
    آرزوی خوشبختی انواع راههای کشتن گربه دم حجله را آموزش میدهند.
    فقط در سریالهای ایرانیه که آدم خوباش فقیرند و نماز شب میخوانند..........
    بروزم

    پاسخحذف
  29. سیامک جان کسی با نام من به تو در سی باکسم فحاشی کرده و تهمت به هردوتایمان زده من در جوابش پیامی در رد تهمت هایش گذاشته ام این اعراب و دینشان و آخوندها و مذهبشان و طرفدارانشان تماما" آدمهای متعفن و خدعه باز و مکار و کثیفی هستند مرگ بر همه بی وطنان بی غیرت

    پاسخحذف
  30. فاجعه ای به نام ختنه دختران مسلمان بدبخت
    (ختنه برتر از حج اکبر)بروزم

    اسلام با درد و ناراحتی شروع میشود و با دردو ناراحتی تمام میشود
    اسلام با خونریزی شروع میشود و با خونریزی تمام میشود
    اسلام با عمامه گذاری شروع میشود و با کلاه گذاری تمام میشود
    اسلام با شکنجه شروع میشود و با شکنجه تمام میشود
    اسلام با پایین تنه انسان کارش شروع میشود و با پایین تنه کارش تمام میشود
    وبهمین دلیل اسلام را به بیضه مرد مرتبط دانسته و آنرا تخمی ترین دین مینامند
    و در بهشت ختنه کرده ها با خانواده ائمه اطهار هم آپارتمانی هستند

    پاسخحذف
  31. شير زنان افتخار آفرین تاریخ ایران زمین
    ( قسمت آخر )
    بروزم

    پاسخحذف
  32. گرگان - دانش آموزان عشایر دبستان خرد در منطقه گنبد کاووس در شرایط بسیار سخت و با کمترین امکانات آموزشی در اتوبوسی که بوسیله تراکتور حمل می شود به تحصیل ادامه می دهند!!! بروزم

    پاسخحذف
  33. اتحادیه عرب:جزایر را به امارات دهید تا برادری مان تحکیم شود
    پنج مطالبه ملت ایران از سران عرب
    پاسخ به بیانیه اتحادیه عرب
    شاید سران نامرد این دولت اسلامی شیعی آخوندی از خواب بیدار شوند
    بروزم

    پاسخحذف
  34. بعد از سقوط تمام ارزشهای ایران حالا بشنوید در مورد سقوط فرش ایران گرفتارمان
    «فرش ایران در سراشیبی سقوط»:
    بروزم

    پاسخحذف
  35. بروزم با «نمی دونم از دست نوشین چکنم!»

    پاسخحذف