۱۳۸۸ بهمن ۱۵, پنجشنبه

دردوروز عمر کوته سخت جانی کرده ام


به دنبال کدامین قصه و افسانه میگردی
در این بیغوله رد پایی از یاران نمی یابی
جراغ شیخ شد خاموش و این افسانه روشن شد
که در شهر ددان میراثی از انسان نمی یابی
در دوروز عمر کوته سخت جانی کرده ام
با همه نامهربانان مهربانی کرده ام
همدلی هم آشیانی همزبانی کرده ام
بعدازاین برچرخ بازیگرامیدم نیست نیست
آن سرانجامی که بخشاید نویدم نیست نیست
هدیه از ایام جز موی سپیدم نیست نیست
من نه هرگز شکوه ای از روزگاران کرده ام
نه شکایت ازدورنگیهای یاران کرده ام
گر چه شکوه بر زبانم می فشارد استخوانم
من که با این برگ ریزان روز و شب سر کرده ام
صد گل امید را در سینه پرپر کرده ام
دست تقدیراینزمانم کرده همرنگ خزانم
پشت سر پلها شکسته
پیش رو نقش سرابی
هوشیار افتاده مستی در خرابات خرابی
مهربانی کیمیا شد مردمی دیریست مرده
سرفرازی را چه داند سربزیری سر سپرده
میروم دل مردگی ها را زسر بیرون کنم
گر فلک با من نسازد چرخ را وارون کنم
بر کلام نا هماهنگ جدایی خط کشم
در سرودآفرینش نغمه ای موزون کشم
در دو روز عمر خود بسیار حرمان دیده ام
بس ملامتها کزاین نامردمان بشنیده ام
سر دهد در گوش جانم موی هم رنگ شبانم
من که عمر رفته بر خاکستر غم چیده ام
زین سبب گردی زخاکستر به خود پاشیده ام
گر بمانم یا نمانم
بنده پیر زمانم

۲۲بهمن روز سبز آزادی

۱۲ نظر:

  1. سلام و درود بر هم رزم پاک من..
    خوشحالم که هیچ دیواری برای بچه های راه آزادی بلند نیست..
    من و تو از نسل اسمانیم
    سبز باشی
    www.faryadeshab.mihanblog.com

    پاسخحذف
  2. سلام سیامک عزیز.زیبا بود.خیلی زیبا.ما تمام این نامردیها را روزی پاسخ می دهیم.دوست عزیزم!ما ملامتها را به شادی پیروزی تغییر می دهیم.امیدوار باشی و پایدار.
    استوار باشی همچون کوه های البرز و سبز چون جنگلهای سبز شمال.

    پاسخحذف
  3. به به
    درود بر سیامک عزیز
    خانه جدید مبارک باشد
    اینجا دیگر ماندگار می شوی رفیق
    سبز باشی

    پاسخحذف
  4. همه حیوانات با هم برابرند اما بعضی ها برابرترند این را بده به آخوند و طرفدارانش خوب برایمان ماله میکشند

    پاسخحذف
  5. سلام دوست عزیز
    ممنون از حضورت ومرسی از لطفت ، بابت خونه ی جدید تبریک میگم میگفتی برای اسباب کشی می اومدیم کمک تا یه وقت اینا فکر نکنن که تنهایی...
    پستات عالی بود خیلی لذت بردم تشکر برای این اپ های زیبا.
    شاد و سبز و پیروز باشی هموطن

    پاسخحذف
  6. همه آدم شدند این خوکه هنوز آدم نشده!

    پاسخحذف
  7. با "گلایه" به روزم سیامک جان

    پاسخحذف
  8. راجع به وبلاگت بهتره این قسمت تاییدی رو از قسمت نظراتت برداری!
    کلن ضدحاله!
    راجع به لینکهات هم گزینه به روز شده ها رو بزن تا اونهایی که آپ می شن بیان اول لیستت.
    موفق باشی و پیروز

    پاسخحذف
  9. سلام و درودی مجدد به هم رزم پاک من..
    بعد از دیواری دیگر باز..
    با افتخار در وب جدیدم لینک شدید..
    سبز باشیwww.kafenadery.mihanblog.com

    پاسخحذف
  10. هزاران درود بر شما
    مطلب جالبی بود
    این عکس بالا منو یاد کتاب قلعه ی حیوانات میندازه.احتمالا خوندید.خیلی قشنگه
    در ضمن دوباره لینکتون کردم.
    این همه ترس از قلم...چرا؟؟؟

    پاسخحذف
  11. سلام سیامک جان خوبی 22 بهمن روز شکوه ملت سبز ایرانه

    پاسخحذف
  12. سلام.
    همه به پیش به یک صدا
    جاویدان ایران عزیز ما

    پاسخحذف